Så ja!

Jaha, det där mad att blogga innebandy från sargkanten var inte så lätt som jag trodde det skulle vara, kommer ju inte ihåg nått, jo lite iofs, men det mesta man kommer ihåg är inte sånt man gärna skriver om här.

 

Det är absolut inte några otrevligheter eller hemligheter, det är mer det att det kan ha hänt saker i min hörna där jag står med ena foten på sargkanten, som de berörda förmodligen inte finner det minsta roande eller underhållande.

 

Men för att få ned något på pränt som åtminstone kan få mig att minnas matchen om ett par dagar, ska jag minnesanteckna lite här!

 

Gårdagens match mot Hovshaga AIF var jag inte ett dugg nervös för, träningarna hade funkat bra i ett par veckor, skratt och hyss mot, och mellan både ledare och spelare, har inte varit någon bristvara precis. Lite sjukdomar har härjat, jobb som kommit emellan lite här och där. Annars har det varit bra träningar, i mina ögon.

 

Så kom då matchen, brukar ha för vana att uppsöka toaletten 20 minuter i matchstart, allt är klart, vatten påfyllt, Powerade fixat, så toalettbesöket kan fullföljas. Detta för att jag ska få nått annat att tänka på ett tag, så jag inte ska nöta sönder golvet och starra upp mig själv onödigt mycket. För är jag för uppskruvad inför matchen brukar det i allmänhet vara domarna som får ventilen att lösa ut! Så 20 i match besöket är ett måste!

 

Före dagens match blev det dock inte så, 20 i match besöket kom 120 minuter i, kände redan från början att detta är inte bra, men men, det går nog. Och gick gjorde det, utav bara helvete, 44 sek in i första stod det 1-0. Och 3 minuter senare 2-0. Nu rinner det i väg.......Ja tjena mittbena! när jag skulle fylla flaskor inför 3:e perioden stod det 3-4 till urskogsfolket!

 

Det var nått som inte stämde, 20 i match besöket!!! SATAN, och jag som inte är det minsta skrockfull!!! Roger Snabbe Andersson och jag kom överens om att det kanske är bäst att jag tar besöket lite i efterhand, "du ska se att vi leder med 5-4 när jag kommer tillbaka" Ja, ge dig iväg kom det till svar. Sagt och gjort, hörde från det kalla porslinet att HAIF fick en utvisning, sen small det tydligen! Publikens (om än inte så stor) jubel trängde igenom både isolering och branddörrar!! 4-4!! Nu kunde jag inte sitta längre............ upp and away silver!!

 

Hann väl inte mer än in i arenan förens det svarta nätet lyfte bakom trollpackan i HAIF målet!! 5-4!! Nu jävlar ska jag aldrig mer missa 20 i besöket, det är då ett som är säkert!!

Matchen som spelades innehöll inget skönspel från där jag står, men satan i gatan så skönt det är att få torka vatten från golvet med ett leende på läpparna!!

 

Matchens bästa vattendrickare i mina ögon, nr 6, 8 och 9!!

 

Men vad vet väll jag, jag fyller bara vatten!!

 

Ted!

Ps. kom ihåg! Domarn har alltid rätt! D.s!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0