Segertåget tuffar på!

Det går bra för det här företaget!

FBC Dam är i smöret, hemkommen från Malmö med 3p tillagda i tabellen, som för övrigt börjar bli riktigt intressant, 3p upp till 2:an!

 

Veckan som gått har kantats av sjukdomar, och sett utifrån min sargkant, en del hängande huvuden, detta beror med största sannolikhet på denna förbannade förkylning som råder i lägret. Det snoras, hostas och snörvlas konstant från alla håll!!

 

Trotts detta har humöret varit på topp! Laget presterar, vattnat försvinner fort ur flaskorna, det tycker vi om. Till och med #17 har tömt flaska på flaska denna vecka!

 

I bussen till Malmö var det fortfarande snörvel och host, bussresan dit avlöpte med film, (som fick inhandlas på Statoil) Mat, (kommer inte riktigt ihåg vad vi åt, men det känns som vi ätit det förut!) Busslek, som i avsaknad av febrig målvakt och bussleksfixare avlöpte smidigt (Tack vare #14 som talade om hur leken skulle avlöpa!) Vanns gjorde den med hästlängder av ledar gänget!!!!!!! Inte att förglömma så insöps det kaffe från en länge saknad kaffetermos, tror den varit i Hesterische och vänt!

 

Väl i Malmö delades matchställ ut, flaskor fylldes med både vatten och den blå Poweraden, kaffe tiggdes i kiosken och 20 minuter i matchstart besöket avklarades! Kroppsdelar masserades och det tejpades handleder och fötter, domarna blåste i pipan och vankandet i sarghörnet var ett faktum!

 

Med ena foten på sargkanten stod jag där och såg hur det slets och kämpades, svettades och hostades, målen kom, om så inte med övertygelse för ens i 2 perioden! 3:e var en behaglig transport sträcka där det inte var nått snack om saken! Lagarbetet togs, arbetsinsatsen belönades med 3p! För min egen del var det en lugn match, inget trasigt, inget hookande och inga blad att reklamera!

 

Det konsumerades Powerade under denna match kan jag lova! Så med lika blåa tungor som matchställ, packades matchställ, vattenflaskor, spelare och ledare in i bussen och segertåget tuffar på, och innan onsdagen är slut ska även Östra sk få smaka på ett vattenfyllt lag i arbetshandskar!

 

Bästa vattendrickare enligt mig var #8 #28 #79 och #97

 

Men, vad vet väl jag? Jag fyller bara vatten!

 

Ted!

Ps. Kom ihåg, domaren har alltid rätt! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0