Första seriematchen!!

VA FAN VA DET SOM HÄNDE??

 

Bussresan upp mot Jönköping och match mot Östra Sk var precis som den skulle vara, fylld med spänning, lite nervositet och ett gäng laddade spelare och ledarstab, ett par hugade supportrar fick vi också plats med, det är alltid ett välkommer tillskott på bortamatcher!

 

#7 Hade i nästan två veckors tid bett alla i laget att vi skulle skicka in lite uppgifter om oss själva, största merit, dold talang, och om vi hade några fobier!! Rolig tävling, Jag och de två fystränarna var på ett lag, huvudtränarna på ett, sen var det två och två på lag bland tjejerna! Det var knepigare än vad man trodde att det skulle bli, vem som är med i 100 poängsklubben i luftgevärs skytte var väldigt otippat…=)

 

#12, #79 och #2 Vann ju denna tävling, men sen kom jag och fysarna på 2:a plats…inte illa pinkat!

 

Väl framme i Jönköping blev det ett i mina ögon onödigt härjande med overaller, uppvärmningströjor och annat skit som borde varit uppdelat och klart innan match!! Sånt tar bara på koncentrationen och fokus mot det som komma skall.

 

Planen var som en av tränarna uttryckte det, ett hav! En jäkla skitplan att spela på, ett myller av streck och markeringar, #45 försökte sätta ut en tapebit framför målet så hon visste vart hon hade buren, men se det fick hon inte för de röd/gråa!! Det var väl också ena riktiga pajasar, men det är väl alltid domarna då man går av planen efter en förlust!

 

Vad som händer under matchen kan man väl bättre läsa under http://www.fbckalmarsund.se/nyheter/2011/09/25/ostra-sk-fbc-kalmarsund-5-4

 

Men i mina ögon var nog detta en av de mest orättvisa förluster jag varit med om!!!

4-5 skott i stolpar och ribba, bollar som rullar precis utanför…..inte oligt!!

 

Om vi underskattade Östra innan matchen så ska väl denna skitmatch om något bevisa att man inte får göra det, fast jag tror inte värst många hade den tanken innan matchen, där emot kan tanken ha kommit inför andra, då vi totalt spelade ut motståndet i första! Att vi då förmodligen gick ut med lite för höga huvuden till andra perioden, men, återigen…vinner man skottstatistiken med 10-1 i sista perioden ska man FAN vinna matchen också!! Skit!!

 

I mina ögon så var det två spelare som fick +betyg #7 och #17!

 

Men, vad vet jag? Jag fyller ju bara vatten!!

Ted!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0