En besk förlust!

Jul uppehållet är slut!! Första matchen idag, Södradal, serieledarna!!
.
.
Denna matchen skulle inte ha spelats idag! Vi hade nästan en hel femma med spelare borta och detta visste vi sedan länge, man hade från Södradals sida sagt"men det är inga problem att flytta den matchen...nä då"
Ja tjena, när det väl var för sent, då medelar man..."Matchen ska spelas på angivet datum" Ursäkta mitt språk men...jävla hottentottar!
.
.
Nåja, vägen dit har bestått av värk givande fys, bra spelträning, skratt och leenden! Dock utan hembryggt kaffe till oss ledare, för nu verkar det som om de där berömda kaffe termosarna ligger på Östersjöns botten. (Om man får tro han som HAR ansvaret för dom) Vi hade två bra träningar med Cl98 under jul uppehållet, folk har ju varit lediga och hemma med familjerna, så tillskottet av tränings villiga tjejer var tacksamt och mycket roligt!
.
.
Även jag var borta en träning, följde med minsta dottern till Växjö på Fort Nox Cup, han som HAR ansvaret för termosarna skulle även se till så vattenflakorna kom med, jo då, med på träningen kom dom, men alla var ju inte med tillbaka...hm! Sen blir man ju lagom glad då man ser ringen med träningsvästar, men hur i helvete kan man oreda 30 västar så förbannat på en träning? :)
.
.
Då det var både SM för länslag och Gothia cup så var vi ett dessimerat gäng som satt på bussen till Lund, 14 spelare två ledare, samt tre suportrar! Maten som hämtas på Kallskänken bestod denna gång av portionsförpackade pannbiffar och potatis, det var gott. #7 stod för buss tävlingen, det har hon gjort en gång förut och man måste säga att hon gör det jättebra!! Man skulle fylla i det som fattades på ordspråk, den andra ledaren och jag fick inte vara med och tävla, "för vi skulle förmodligen kunna alla ordspråk" Jaha, undrar om det var för att hon tyckte vi var för smarta för denna tävling? Eller om det var för det facto att vi är så gammla att vi hört dessa ordspråk sedan Hedenhös tid?!? Tävlingen vanns i alla fall av...hör och häpna #45 och #49! Bra gjort tjejer!!
.
.
Framme i Lund och Idrottshallen blev vi anvisade det sunkigaste omklädningsrum jag sett på länge, klinkersen på golvet var uppbruten och låg i en hög bredvid ett gapande hål i golvet, undrar om det är rn medveten taktik att sätta motståndarna i ett ruckel innan match? Det gick inte att få kallt vatten ur kranarna, och det smakade tydligen bläää! Stod och tittade på #28 då hon drack av vattnet första gången, såg ut som om hon tuggat på en citron, med skal och allt, jag kan väl säga så här, det gick åt en jäkla massa Powerade i alla fall!
.
.
Matchen då, ja va ska man säga, i första var vi hyfsat med tycker jag, Södradal petade in två skitmål. I andra var vi inte fullt lika på, dock Måste nämnas att det var i denna period vi satte våra två mål, det första var riktigt snyggt, på en passning från #7 stänkte #17 upp den i nät taket!! Det andra drog #2 dit på ett frislag! Två backmål alltså!!
.
.
Nu tar vi lärdom av den matchen och koncentrerar oss på nästa! Stackars Fröjered!
.
.
Bästa vattendrickare i mina ögon, #7 och #17!!
.
.
Men vad vet väl jag, jag fyller bara vatten!
.
.
Ted!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0