Slask i Göteborg!

Hu jeda mig vilken lång dag det blev, buss mot Göteborg och match mot pixbo stod på schemat denna dag!
Snö och slask vid avresan och det övergick till mera snö än regn ju längre in i landet vi kom.
.
.
Men innan dess skulle folket i Kalmar plockas upp, fick beskedet att #16 hade försovit sig, skulle komma så fort hon kunde! Hon är nog snällare än vi bara kan tro #16, för när hon och #10 dök upp, visade det sig att det var #10 som hade försovit sig, och #16 mer eller minder tog på sig skullden, ja, så det kan bli! =)
.
.
Matchen blev en rysare, slutade 2-2, men i min mening skulle vi ha vunnit, med ett par tre mål, men det var förtvivlat svårt att få in bolljäkeln i mål!! Sen att Camilla åkte över sargen med dunder och brak var ju förstås ett stort plus, hon trodde hon kunde springa omkull #19, men där gick hon bokstavligen in i väggen, det hjälper föga att knapra piller och lyfta skrot när man stångas med en hemvändare av rang..;)
.
.
I och med att vi åkte så tidigt och att matchen var kl 13.00 så bestämdes att vi inte skulle äta innan matchen, och då blir det ju svårt att hålla mat varm tills vi spelat klar och duschat, så innan vi är i bussen och kan äta är nog inte maten så mumsig som den skulle kunna vara! Så det blev en bacon sallad. H.T D.R, svor under hela måltiden på, fetaost, brocolli, oliver och all annan skit man knappt ens ska få ha som dekoration på en tallrik!! Enligt honom var detta det värsta han fått serverat under sin tränar karriär! H.T N.N stoppade käften full och det rann dressing i munjipan på honom, så där gick det ner vill jag lova! Ändå fick han fru ställa sig och göra äggmackor till honom när han kom hem, ja, jag säger då det!!
.
.
Söade som f-n på vägen hem, själv somnade jag till en kort stund mitt i Sallys alla påhitt, då passade #2 på att peta in ett chips i käften på mig, för att uttrycka det milt blev jag lite irriterad, men sånt går över! Fys tränare H.L hade roligt med telefonen, tog en bild på #7 och förvandlade henne till en hemmafru på 50-talet som gör reklam för pepsodent!! Men strålande vacker var hon ändå!! Efter att vi släppt av #8 i Nybro ( som förövrigt ska upp till Umeå och titta på RIG gymnasiet) hamnade vi bakom två tandem körande plogbilar, ja då gick det inte fort! Tog en väldigt lång tid till Kalmar!!
.
.
Med allt detta sagt vill jag bara säga...Vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!!
.
.
Bästa vattendrickare idag, #12 med en överlägsen seger!!
.
.
Ted!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0