SLUT!!

Tycker inte om det här, står och tvättar det underbara cyanblå stället. Att tvätta gör mig väl inte så där mycket, men att stå och bli centimental och torka tårar samtidigt är inte speciellt kul!!

 

Sen blir det ju inte bättre av att jag börjar (av en slump) med att hänga upp #19 först, nästa tröja som åker upp på torkställningen är #14!! Men så jävla typiskt, det var ju dem två vi sa hej då till här om dagen, de jä**arna har ju svikit oss och dragit till hottahejti någonstans, hoppas de bränner sig i solen!! Nä, det hoppas jag ju förstås inte, men nått skit kan de ha när de bara sticker så där!!

 

Sen kommer nästa våg av känslor, då kommer tröjor tillhörande de som är klara för fortsatt spel nästa säsong, fan jag längtar redan till försäsongs träningen!

 

Jag börjar så smått säga hej då till de kära vattenflaskorna som i oroväckande takt försvinner från sin plats, de liksom, av sig självt förklarar sig själva uttjänade verkar det som, hux flux är det någons som saknas! Eller också börjar jag tappa greppet…gud förbjude!!

 

En liten titt på Malmhaug matchen då, DET SÅG BRA UT!! Man blir imponerad över vad tjejerna kan om de bara vill, de spelade inte bara bra, de drack utav helvete också. Malmhaugs tränare skulle dock ha behövt följa med mig ut en liten sväng, det hade räckt med ett par minuter, han hade behövt lära sig ett och annat, vad det gäller att prioritera vad som är bra och mindre bra, enda gången man hörde reservdansken öppna pajhålet, var när en av våra tjejer åkte över sargen…..IDIOT! Vann gjorde vi i alla fall med KLARA 8-0!! Lite smolk i bägaren blir det dock då det är #7 sista match. Kommer inte nämna mer om detta nu, är lite svårt att se tangenterna…önskar henne och #6 (i slätafly) all lycka och välgång med det som komma skall!!

 

Sen kom då ÖM matchen mot Borgholm, Ja det var väl roligt då, så pissedåliga var de inte, men vi var tre nummer större på alla positioner! Det som jag aldrig kommer glömma så länge jag lever är minen på #12 och #2 när de kommer som två skolflickor, högröda i ansiktet, och stammar fram…Ted, vi har glömt våra matchtröjor hemma!! Ja, den minen var obetalbar, nu var det nog så att #2 förmodligen inte glömt någonting, hon visste nog inte det för ens #12 talade om det för henne! Det var bara att plocka fram reservtröjor, #12 fick fördagen ikläda sig #16 och #2 fick en nååågot för liten #20! Men det var nog precis vad hon behövde, hon tog sig över mittlinjen tre ggr, och gjorde lika många mål!! Så nu kommer hon alltid att spela i #20!!

 

Önskar alla i FBC Kalmarsund en varm och vätskefylld sommar!!

 

Nu till de dagar som kommer utan innebandy, vill jag bara säga….Vad vet väl jag, jag kommer bara att fylla….holkar!!

 

Ted!

 

 


Kommentarer
Postat av: Snabbe

Alltid lika trevligt att läsa vattenflaskfyllarens innersta tankar om smått och stort! Längtar redan efter nästa säsongs upplaga!

2012-03-23 @ 19:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0