Oct. 20, 2012

Jahapp!! Då gick man upp i ottan för att åka till Vänersborg med 14 vattenflaskor, ett cyanfärgat matchställ med för dagen svarta strumpor! Shortsen kom ombord i Kalmar, L.L?? fick i Söndags order om att de skulle vara tvättade och redo för tryck till måndag. Varför man inte tar det med mig som då ska vara materialare är för mig fortfarande en gåta!?! Men skit samma, de kom i alla fall ombord i Kalmar som de skulle!

På bussen somnades det om rätt fort vill jag lova, om de kunde sova förtäljer inte historien, jag, L.L, #2 och #79 sov inte. Möjligen att vi höll andra vakna med vårat tjatter! :))

Redan vid 9:45 intogs lunchen, när jag sedan skulle in på en väldigt känd hamburgerkedja för att köpa kaffe möttes jag av #2 som redan köpt kaffe till mig....gulle dig!!

Framme vid hallen var det många som tittade på den stora fina arenan framför bussen, jo, det är en bandyhall, och där inne spelar mycket riktigt Vänersborg....med skriskor, vi ska va i baracken bredvid! Det var den värsta/sämsta hall jag varit i på länge, golvet och planen var ok, men i övrigt var det katastrof! För att fylla vatten fick jag traska 3 våningar upp!! Gutt mos där Vänersborg!!

Matchen då, ja vi höll jämna steg men det räckte inte riktigt ända fram. Efter mycket konstiga, uteblivna och en del inte så konstiga avblåsningar, en straff till våran fördel, ett par onödiga utvisningar och ett jäkligt bra boxplay åkte vi hem med 6-5 i baken!! En sak är i alla fall säker, att vi kan jobba oss tillbaka i matcherna, det vet vi nu, nu är det bara att blanda skönlir och en jäkla massa mörs, sen tjööör vi!!

De två kvinnliga domarna avgjorde på intetvis matchen, men de har varit bättre!!

Mat? Ja tack!! Tre älgar eller va fan det hette, ja inte var de snabba och graciösa som älgar i alla fall, ineffektiviteten lyste tom i älgkorna bakom disken! Priset? 98:- för 8 köttbullar, 5 små potatisar, lingonsylt och en hallonsoda!! Tror det varit billigare att köpa en älg!!

Det twittrades om matchen från läktaren också, men det föll tydligen inte alla på läppen, MYCKET löjligt om du frågar mig.....men va vet väl jag jag fyller ju bara vatten!!

Bästa vattendrickare denna dag var i mitt tycke och smak #2 #17 #91 och #97! Även H.T gjorde ett bra jobb i båset, trots förkylning och en liten släng av feber ledde han laget, med lugn stämma, (yrslade i feberfrossa) på planen alldeles föredömligt!!

Hört i korridorerna, Vänersborgs tränare tyckte i korridorerna att "domarna var bra"?!? Tror fan att den skogsmullen tyckte det!!

Ted!

Ps. Ni är snyggare i vita strumpor tjejer! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0