Tjohoo!! Älvstranden får på moppo!!

Dagen känndes rätt i min lilla mage redan då jag vaknade, tvätten veks och vips så var den upphängd i omklädningsrummet. Det känndes som sagt bra redan från start! de små västkust räkorna dök upp och matchförberedelserna kunde börja, det märktes i omklädningsrummet att det var ett helt annat lag där inne än det som satt där då vi åkte på pingel mot Pixbo. Viljan var så tjock att den kunde skäras med kniv!
 
Klubbor fixades, skor delades ut, vatten fylldes, powerade fixades och så var vi igång!! Och vilken sjujäkla start det blev, visserligen gjorde räkorna det första målet, men sen var det jäklar FBC för hela slanten, 1-1, 2-1 och 3-1 trillade in innan perioden var slut, jag vågar säga att det är den bästa halvleken jag sett spelas i Färjehallen på väldigt länge...och sen finns det de som har mage att påstå att tjejer inte kan spela innebandy...Prrffth! Kyss min blekfeta röv!!
 
Nästa period var inte mycket sämre den, #91 spelade så bra i målet att hjälmen gick åt helvete, #79 fick låna ut sin så länge tills jag fixat den andra. Jag fick springa ut i förrådet och leta reda på en hjälm där ute för att få ihop alla delar, väl ute i förrådet hörde jag hur det jublades på läktarna. Fan nu missade jag ett mål, det var tydligen #74 som stänkte upp den i krysset!! Du får göra ett till i nästa match, så jag får se hur det gick till!! Vad resultatet var efter 2:a perioden vette fan, men jag log hela vägen in i omklädningsrummet i alla fall, så förmodligen ledde vi lite till!!
 
Till sista perioden var det en fröjd att komma ut i färjehallen, det var ett sånt go i laget, det var en sån glädje i spelet, det var jävlar anamma i varje spelare vart de än befann sig, både på planen och på bänken!! Alla spelare gjorde det de skulle och lite till, man visade varandra varför man var på planen, det är det här spelet som är anledningen till att älskar att fylla erat vatten tjejer!! Att de små räkorna lyckades göra ett mål med 1 sekund kvar av matchen betydde ingenting!! Vi vann med 7-4!!
 
Vi rökte räkorna!!
 
Att plocka ut matchens bästa vattendrickare idag var inga problem alls..bästa vattendrickare var..FBC Klamarsunds Damlag!!
 
Men va vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!!
 
Ted!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0