Hovshaga åkte hem med 3-2 i röven!

Jaha, det var det det!
 
Hemma premiären avklarad, Hovshaga stod för motståndet!!
Vi börjar redan vid 09.10 då #28 kom och hämtade mig, efter en smärtfri och säker överfart till fastladet anlände vi till Kalmar sporthall för kick offen som skulle gå av stapeln, tjejerna utplaserades på olika uppdrag och dagen var igång!
 
Själv delade jag ut mina verktyg till höger och vänster, gick bra i 4 sekunder, sen kröp nervositeten på mig som dimman i lützen. kan ju inte låna ut mina grejer utan att ha kontroll på dem, efter ett par vändor upp till "verkstaden" var jag till sist tvungen att släppa taget, det gjorde ont men det gick! De skötte sig pojkarna, allt lämnades tillbaka, och dessutom helt...Pust!
 
Tjejernas overaller hade kommit, efter ett snabbt överläggande med mig själv beslutade jag att INTE lämna ut dessa för matchen, ursäkta mig tjejer, men ni har en jäkla förmåga att fokusera på fel saker om ni får nått annat i huvudet, så på den för 1000 gången upprepade frågan från #97 om overallerna har kommit, var svaret för 1000 gången NEJ!!
men då blev glädjen desstå större efter matchen!
 
Efter en stund i overall sorteringen kom nästa dimbank inrullande, uppvärmningströjorna!! Satan!! De ligger kvar i Färjestaden...Åhhh!! Med huvudet under armen lånar jag H.Ts bil och ilar över bron, plockar även upp Andre Tränaren (A.T) så han slapp att hoppa på kryckorna till Kalmar! 
 
L.L hämtade mat från kallskänken, räksalladen kommer då aldrig mer ner i min mage, det blir buffé tallriken ett bra tag framöver!
 
Matchen då, ja jävlar i min lilla låda. Det blev en seger till, vi spelade stundtals jäkligt bra, i mina ögon behöver vi dock sluta med att stå och peta med klubborna och i stället böra flytta på skiten som är ivägen! Vi är lite för snälla med mina ögon sett! #14 lyckades dra på sig 6 minuter i snickarboa! 2 av dem var förtjänta, 2 var tveksamma och de sista 2 var i glädjerus, hon sprang ut på planen från utvisningsbåset för att fira ett mål...men hoppsan kerstin, det fick man inte!! Avlastnings kedjan #25 #20 och #3 gick in och gjorde ett bra jobb i sina inhopp, i målet storspelade #79, själv fick jag en tillsägelse av domaren för coaching utanför bytes zonen...? Jag? Coacha?? Ja tjena mittbena!! 
 
Hört i korridoren!
Hovshagas tränare pratade med Adam Kallenberg efter matchen, de gnällde nått otroligt, det var "inte rättvist" och "en skitmatch" ja ja, det var väl därför man knäckte taktiktavlan över knät vid slutsignalen!!
 
Bästa vattendrickare då...ja, alla klunkade rätt bra idag, men jag tycker nog att #14 #74 och framför allt #79 var lite törstigare!!
 
Men vad vet väl jag, jag fyller bara vatten!!
 
Ted!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0