Älvorna från stranden!

Match mot Älvorna från stranden!!
(I ärlighetens namn kan jag väl säga att hade vi förlorat hade de hetat något helt annat!!)

 

Ja, vad säger man? Åter en match där vi tappar en skaplig ledning. Men vi börjar väl i rätt ända.

 

Jourvecka på jobbet, det har knappt ringt en endaste gång på hela veckan, men på söndag, när jag tänkte jag skulle komma in till Kalmar sportcenter i tid för att hänga om matchstället på galjar och hinna göra i ordning allt i tid, ja då du...då ringer det så telefonen glöder!!
Mot färjehallen och utlöst brandlarm!!
jävla ungar, gissa om de hade skjutit söder larmknappen med en innebandy boll...IGEN!! Jag kommer snart att bli fullkomligt vansinnig på detta skjutande mot dörrar och larmknappar i tid och otid!!!

 

Nu kom jag ifrån ämnet en stund men nu så,
jag kom i alla fall till hallen i någolunda god tid, bara för att upptäcka att sjukvårdsväskan inte var att finna i buren.


Vaktmästarn, den stackarn, fick springa benen av sig för att öppna deras förråd och andra tänkbara utrymmen där den kan tänkas ha tagit vägen, för JAG låste in den på sin plats i torsdags!!! Men sen har vi en liten vilsen kille som har hjärna som en bananfluga ibland, för att komma på idén, att ta väskan för att fylla på den, utan att tala om det för mig, det är inte det smartaste draget man kan göra. För även om jag har blå ögon, så kan de små titthålen bli väldigt svarta när saker inte står där de ska!! Och det fick han ju vet med, stackarn! :-)

 

Matchen då, ja rent konkret kan jag tycka, skit i sammanfattningen...vi vann ju!!
Älvorna gör i alla fall 0-1 på ett frislag, sen tar det till 17:e minuten innan det lossnar, 1-1, 2-1 och 3-1 blir det innan första är slut, det bara dammar till, vi kan om vi vill!

 

När andra är slut står det av någon lustig anledning 5-4, hur det gick till får någon annan analysera, jag kan bara säga, Aaarrrrghhh!!!

 

I tredje kvitterar Älvorna från stranden och ledningen var uppäten, med tre minuter kvar åker vi på en utvisning som så här i efter hand förmodligen inte var felaktig, boxplayet löses med smärre svårigheter och med 18 sekunder kvar på klockan kommer #25 loss på den alltid öppna vänsterkanten och smäcker dit bolluschlingen vid målvaktens bortre stolpe och, JAAAAAAAAAA!! Katjiiing!! 3 inkasserade poäng!!! Fyttirackarns så gutt!!

 

Bästa vattendrickare då, ja, om vi säger så här, det finns nog bara tre som man kan säga gjorde sig förtjänta av detta i denna match, tre som visade att de vill...#10, #11 och #25!

 

Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!!

 

Ted!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0