Witches from the Grow up Lake!

  Då var den här, derbymatchen mot Hovshaga, eller som jag, (om än inte högt) nog hellre skulle vilja kalla det,
Då var den här, hatmatchen mot Mittlandstrollen!!
 
Varför dessa "hårda" ord??
Ja, du begriper nog när du läst igenom allt!
 
Svart ställ, jag älskar det svarta stället!! Ja, det är abselutum inget fel på det blå (förlåt, cyanblå) stället heller, men svart är svart!! Jag tycker bättre om svart helt enkelt, sen att man kan spela i uppvärmnings shortsen som det är tryckta siffror på är ju guld, då slipper man att leta på tvättlappen efter små jävla siffror, som jag i och för sig skrivit dit nästan själv, men det underlättar när man slipper den biten!!
 
Vi kom iväg som vi skulle, och ingen var sen, ny buss, fin buss , det är ju en bra start på dagen. Resten hämtas upp i Kalmar, maten kommer ombord, och jättegod mat får vi som vanligt från En Trappa Upp!!
 
Väl sittandes och mentalt förbereda sig för batalj, kan man inte låta bli att tetas lite med Pittohwicz, han är ett lätt offer med miljoner saker i huvudet, matchtider, vart vi spelar, hur många som är med, hur många som ska ha mat, inrapportering, beställa buss...ja, sen har han till råga på allt tentaplugg att göra med. Han gör ett bra jobb Polacken, och fruktansvärt lättretad när han är stressad, och då är ju jag helt fel person att sitta bredvid!!
Puss påre Polisch guy!!
 
Nåväl, för att spara tid tejpades det axlar och benhinnor i bussen, en del blundade så de fick vänta, de måste ju få blunda lite de små liven, men inte för länge, framme i hallen blir det för det mesta kaos, uppvärmningskläder, matchställ, massage, tejpning, linda klubba, fylla vatten....Va faan, är matchen igång?!? Man hinner liksom inte göra alla till lags innan match, de tysta de får tyvärr vänta, så nästa gång börjar vi med dom tror jag!!
 
Matchen ja, den vann vi med 9-4!!!
Moahahahaha!
Kan ni ha, mål efter 18 sekundet, sen rullar det på, tror vi var lite nervösa och spända i 1:a, låg under med 3-2 när vi klev av planen för vila. I 2:a gick vi ut och visade vilket lag som är bäst i Småland!!!
3:e perioden var en transportsträcka, ja inte så att det bara var att kliva ut och "bara vara" på planen, man kan inte slappna av mot något lag på den här nivån, då får man stryk!!
 
Nä då, all eloge åt Hovshagas tjejer på planen, de försöker i alla fall spela innebandy, men idag räckte de inte riktigt till, men det tror faan det, vi har ju fotomodeller på halvtid i vårat lag!
 
Sen #97 bara för att du inte fattar vad jag menar när jag skrivet vem som varit bästa vattendrickare så ska du få den benämningen alldeles själv idag!!
 
Så, bästa vattendrickare i denna match var...tamdada!!! #97!!
 
Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!!
 
Ps. Måste bara infoga en bild och hälsa den person som taggade oss lite extra idag, det var den människan som skrivit matchbladet, och till dig vill jag bara nämna, JA, det var 3 lätta poäng!! Ds.
 
Ted!
 
Detta var Hovshagas matchblad till publiken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0