Nybro jakt!

Idag var det dax att få skott på den där förgrömmade kalven..:)
Men den ville inte som vi andra som var där, den visade sig inte överhuvud taget den rackaren.
Jag var där nästan en timme före Janne och Patrik så jag gick ner till "mitt" pass för att se om jag fick syn på kalven innan dom kom. Det hade ju varit fint om det var klart när dom väl dök upp. Men inte då, inte ens en fet liten gris gick att se, dock var det två rådjur ute på ett hygge då jag satte mig.

Men där är han lite petig våran käre arrendator om man nu ska säga så, han vill gärna vara med och bestämma vilka rådjur som ska skjutas, i synnerhet då det gäller bockar. Sen är det ju så att rådjur finns det så gott om så man behöver ju inte börja morgonen med att väsnas med rådjur.

Kallt som bara den var det också, förhållandevis i alla fall.

Det blev i alla fall frost på stöveln! (ja Jonas, det är samma fot)

Men det var första dagen på länge det inte blåste smådjävlar i skogen.

Vi satt väl på pass i två timmar innan vi började jaga igenom skogarna, dock utan resultat även där. Patriks tax tog visserligen upp djur på en gång, men det bar i väg långt utanför marken. Denna tax driver allt från hare till älg så vad det var vet ingen, Patrik hade sett spår efter hjort så det var väl en gissning så god som någon, men man vet ju aldrig. Under det pågående drevet hade jag tre rådjur i skogarna runt mig, men dom kom aldrig i skotthåll.

Det var också det enda vi såg under resten av dagen, Nä förresten, Patrik hade en räv som gäckade honom på morgonen. Den var som han själv uttryckte det "som en illerjävel i buskarna runt mig" men aldrig i siktet.

Det verkar som om älgarna är i farten då vi inte är där, dom kanske har satt ut webbkameror så dom vet när vi kommer....:)

Får börja lägga ut äpplen utanför grisstugan och ta dom där nattetid....nä visst fan...det får man ju inte.....:)

Ted!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0