De berömda 20 sekunderna!

Detta kommer bli ett litet annorlunda inlägg i sargkanten, för en gång skull vill jag försöka ge mig på konsten att fokusera på "fel" sak!!

 

20 sekunder!
Det är vad alla pratar om, de sista 20 sekunderna, hur kunde detta hända?
Vad gjorde ni där?
vart var ni?
Varför gjorde ni så?
varför gjorde ni inte så?

 

Men det är ingen utifrån som säger, vilken utomordentligt bra match ni gjorde i det stora hela!!
För det tycker nämligen jag, jag tycker att alla ni förståsigpåare kan komma ner en träning och bevisa att ni kan ta en plats i båset/planen, jag tycker förresten att ni ska vara på träningarna 3 dagar i veckan, jag tycker ni ska följa med på bortamatcher, sitta i en buss i 2-5 timmar, enkel resa, kliva ut på planen och prestera!
Jag tycker ta mig faan att ni kan be om ursäkt för era tankar och i vissa fall ord!!

 

För är det någon som på fullaste allvar menar att tjejerna och övriga lagmedlemmar inte gjorde en bra match fram till att det var 20 sekunder kvar kan dra åt helvete!!!
Vi släpper visserligen in två "lätta" de 5 första minutrarna, men sen jävlar växlar vi ner och kör om! Vi visar en lagmoral som få kan mäta sig med, vi rullar runt och spelar jävligt bra innebandy.

 

Sen kommer dom, de där berömda 20, men va fan, vi har väl alla fått hjärnsläpp, vi har väl alla haft en dålig dag.

 

Sen kan ni vara övertygade om att vi kommer enbart gå stärkta ur detta, vi är en lagmaskin som i dessa tillfällen knyter näven i fickan, svär ett par gånger! Sen skrattar vi åt eländet, vi gasar, vi växlar ner, vi kör om!!

 

Bästa vattendrickare denna match måste väl få bli SödraDals tränarstab som lyckades med sitt genidrag, nu skulle de förmodligen inte kunna göra om detta ens på 10 försök, man måste ha en hiskelig massa tur för att lyckas med den manövern!!

 

Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!


Ted!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0