Polkagrisar är gott och lättsmält!

Matchdagen börjar som vanligt med att man vaknar åt helvete för tidigt!
Promenad, dusch, guldtanga på och matchsnus underläppen!
Nu är man redo för polkagrisflickorna!

 

FBC-Kronan var ett tema som i dag speglade av sig i hela regionen, publiken hade inträdet betalt av sponsorerna, vilket i sin tur, när dagen var till ända, gav 47.000:- till barncanserfonden!!
Bra jobbat publik och sponsorer!!

 

Nåja, två ostburgare från en känd kedja inhandlades innan jag anlände till Kalmar Sportcenter, jag var relativt tidigt på plats för att hänga upp det underbara cyanblå stället, jag hade knappt hunnit vräka i mig hamburgarna och göra allt annat som behöver göras innan #74 stormar in med platt-tången i högsta hugg för att göra det hon måste göra innan match! Vi har alla våra rutiner! :-)

 

Pixbo dyker också upp ovanligt tidigt, vilket enligt deras tränare beror på att någon räknat fel på restiden, sen blir jag lite paff fast jag inte borde bli det....Moa Nilsson kommer med de polkagrisrandiga, ja just jäklar, hon bor ju där nu!

 

Det blir en underbar inramning i hallen, mycket publik och sponsorer, det är så mycket roligare att spela inför mycket publik, och jag måste säga att vi har den i särklass högsta publiksiffran i vår division!Matchen är igång, dock utan #97 och #55 som är skadade, #25 går in som center i den formationen och gör det mycket bra.

 

Första perioden blir ett ställningstagande som vi till slut tar komandot över, jag står precis och tänker, vi kommer ta ledningen i sista minuten, och jäklar i min lilla låda att vi gjorde, 18.10 knackar #74 in ettan och jublet blev öronbedövande, och ta mig rackarns om inte den alltid hårt slitande #28 dundrar in tvåan 8 sekunder senare! Tjohoo!!
2-0 inför andra är guttigt! Men i slutsekunderna låser tydligen #28 en klubba och får sitta på botbänken...vi reder ut perioden och trippar på lätta fötter ut för behövlig vila!

 

I pausen blev jag lite orolig att konfrencieren (Björn Mårtensen) skulle göra alvar av sina hot och intervjua mig...gud ske lov och vilja så valde han att göra intervjun med en vettig människa (DR) för ur min mun hade det förmodligen inte kommit mycket vettigt!

 

Vi börjar andra med #28 på botbänken och reder ut detta med galuns!
Efter ca halva perioden trixar #9 i trean och det blir också det enda målet som gjordes i den perioden, vi går ner oss lite här men va faan, man kan inte va på topp jämt, lite spänning ska det väl vara med, fast det är inte bra för det hjärtat som sitter i denna waterboy!!

 

När tjejerna kommer in igen säger #2 "jag sa att nu hjälper vi #79 att hålla nollan, då blir #15 alldeles tokig och säger...-Så säger man inte, man får inte säga så!!" Ha ha, ja de är för roliga de små liven!!

 

2 minuter in i tredje så lyckas väl polkagrisarna tråckla in en bakom #79 vilket inte kändes speciellt farligt, de röd/vit randiga spelade bra innebandy, men hade förtvvlat svårt att komma till bra avslut!
Pixbo får en utvisad och i det powerplayet dundrar #4 in 4-1 och ordningen är återställd, men tror du inte att nästan exakt 1 minut senare (med hennes egna ord) slarvar #79 in ett fjös-skott för att hon inte har kroppen bakom. Den kändes där emot, nu börjar det bli lite nerv igen, men inte speciellt länge, #18 får tag i bollen och tråcklar sig igenom hela Polkagrislandet felvänd slänger hon iväg bollen mot mål, och jabbedi dabbedi doo! Hennes första mål i det cyanblå stället var ett faktum!! Yes! Vi leder med 5-1 12 minuter in i tredje, sen avslutar vi perioden som matchen började, fast tvärt om kan man säga, #28 fullkomligt dundrar in 6-1, och #74 och #5 avslutar med att stå och kivas lite om vem som ska sätta "sista bollen i kistan" det blev #74 som till slut även fick sätta det sista målet!

 

Vi tackar Pixbo, publik och framför allt sponsorer som gjorde denna dag till vad den blev. 3 poäng och pengar till barncancerfonden!!

 

Bästa vattendrickare blir svårare och svårare för varje gång, men #19 ska i alla fall ha en, lika så #11 #13 och #15. #16 gör ett par kanonbyten och bidrar även med en poäng, så hon kan också få en. #28 ska absolut ha en, tillsammans med #79 Äh va faan!! Ni får en allihop!!

 

Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!

 

Ted!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0