Kungälven som blev en bonnabäck!

Att vakna denna morgon med ett leende på läpparna visade på två saker, det ena var att panodilen mot förkylningen från helvetet fortfarande verkar i kroppen, den andra var att det var dax, dax för match, match mot Kungarna av älven!! 
 
Vaknar som vanligt vid 5 med en känsla som var sprängfylld av lust och längtan efter 3 poöng, men denna dag kommer gå i inkomstens tecken, inkomsten blir då i form av 3 poäng och ett underbart jävlar anamma!! För det är det som krävs idag, ett satans jävlar anamma!!
 
Att spela match mot ett lag som åker jojjo upp och ner i seriesystemet kräver sin man, eller i detta fallet sin tjej, att bibehålla ett snabbt och osjälviskt spel, det är det som krävs idag.
 
Nåja, nu är vi på gång, eller i alla fall jag, det var samling för tjejerna kl 12.30 själv var jag där 10.45 utifallatt... man måste ju vara säker, säker på att man gjort allt i sin makt för att förutsättningarna ska vara så perfekta som jag, med min otroligt kraftiga förkylning, bara kan, förövrigt den kraftigaste förkylning som någonsin skådats faktiskt. Om en kvinna hade varit lika sjuk som jag är hade hon förmodligen...hostat två gånger, snutit sig och fött två barn!!
Men, hur eller matchboll, förutsättningarna har gjorts efter bästa förmåga och nu är det upp till tjejerna!!
 
 Pang! Bom! Katjingh! Pow! Knakelibrak! Och krackelibrankelfnatt!!
 
Kommer inte ens ihåg vad det stod efter första perioden, (feber) tror det var 5-1, och vilket spel, vilken lycka...vilka tjejer!! Man blir ju lika gråtfärdig som en snyftare på tv4 en fredagseftermiddag!! Man blir liksom glad i hela själen, man blir hänförd av tjejernas vilja och jävlar anamma!!
 
Man kan helt enkelt inte annat än att älska hela högen!!
 
Andra perioden var en febertopp tror jag, jag svettades och frös om vart annat och sen...just jag matchen var det ja. jo, det gick väl bra! Fortsatt övertag, fortsatt dominans, förtsatt suveränitet!! Fortsatt Fbc!!
 
Och nära döden som man är i sin förkylnings jävelhet drar man gärna på sig plasthandskarna och fyller livets vätska inför 3:e perioden!!
 
Någonstanns där åkte #11 i backen, någonstanns där insåg både jag och #11 att hon kommer aldrig jobba inom sjukvården, hon kommer aldrig kunna se True blood, #11 kommer aldrig bli blod-donator!! 
 
#19 gör vad bara #19 kan, skickar en piga från Kungalandet i omloppsbana, nja, i alla fall fick pigan en flygfärd över sargen, i alla fall fick publiken se att vi inte daltar med när motståndarna spelar rugby med klubbor i hand!!
För de spelade faktiskt inte innebandy, de var inte där pigorna från Kungälv, de hade en taktik, de hade en plan, men planen var vår, både den Kungälv hade tänkt ut och den vi spelade på!!  VI SPELADE SKITEN UR KUNGÄLV!! Vi vann med lätta 11-3 vi vann med flaggan i topp, vi vann med en fruktanvärt sjuk materialare!!
 
Bästa vattendrickare idag var hela 3:e linan som sitter på bänken stora delar av matchen, men när de hoppar in på planen gör de det med bravur!! #5 #97 #12 klunkade bra, #9 fick i sig en del vatten när hon i sin förvirring äntligen kom in på planen, #13 gör ett mycket bra inhopp på backen, sen dricker även jag en hel del vatten denna match!!
 
Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!!
 
Sen kommer även herrarna att fylla på vedförrådet med 3 pinnar, efter en match borta mot Skoghall, Grattis killar, det gjorde ni bra!!
 
Ted!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0