Skånerånet!

Dagen är här, den där dagen vi ska åka ner till Ängelholm och piska dit Fbc Engelholm.
Bussresan ner flyter på som det sig bör, det sovs lite oroväckande länge på bussen, det är ju å andra sidan lite mitt fel, det är ju jag som ska se till att de inte sover, så förmodligen sov jag med! :-)
Vi har även plockat upp #18 som har sin premiär i det cyanblå stället denna dag, kan tänka mig att det var lite pirrit att vänta på bussen idag!


Väl i Ängelholm hängdes uppvärmningställ och matchställ upp på sina respektive krokar, sen sprang tjejerna ut för att skaka av sig bussresan, #17 var även med i protokollet idag, dock spelade hon inte pga sin fot, men det är på bättringsvägen. Det är fart på tjejerna under uppvärmningen och det ser bra ut!

1:a är igång, Äckelholm...nej jag menar ju Engelholm, förlåt, gör 1-0 vi gör 1-1 de gör 2-1 vi gör 2-2 sen slutar den, värt att nämnas är att det domarna var skitdåliga i denna perioden, de var även från Äckelholm...nej förlåt Engelholm. båda lagen fick en utvisning var i denna perioden, deras pga felaktigtavstånd och våran pga domarna!

2:a perioden, Engelhom gör 3-2 efter 10 sek 19 sek efter det kvitterar vi 3-3. Sen jävlar smäller det, 3-4 3-5 3-6 och innan paus lyckas väl Äcklen...nej, Engelholm göra 4-6. Vi gör återigen en bra period.

3:e perioden blir en låååång plåga, domarna är så dåliga att jag får ett skarttanfall rakt i ansiktet på en av dom, vi åker på två utvisningar i den perioden, nästan samtidigt, spelar 3 mot 5 och vi håller på att göra mål, Äckelholm...nej, Engelholm hade världens chans att komma in i matchen igen, men kan man inte spela innebandy så kan man inte! Inte ens när de var 7 utespelare (Domarna inräknade) och vi tre lyckades de peta in bollen.


Vi gör ytterligare ett 4-7 precis när vi blivit fulltaliga, och jag kunde inte låta bli att säga högt och tydligt så domarna skulle höra...GUTTANS, visa ut ett par spelare till så vi får mer bensin att köra över äcklen!
Domarna var katastrof, nått av det värsta jag varit med om faktiskt, de blåste konstant åt ett håll, och det var inte vårat, visst, vi fick några med oss, men de var så självklara att det gick inte att missa. Deras tränare är väl ett kapitel för sig, så han är inte ens värd tiden det skulle ta att förklara, så nog om den stollen!

Det är i alla fall fruktansvärt skönt att åka hem lastade med 3 poäng, vi gick från klarhet till klarhet, vi slet för varandra och det bästa av allt, vi lät oss inte nedslås av det otroligt fula spel och urbota dumma och dåliga domare som Äckelholm...nej Engelholm bjöd på!

Bästa vattendrickare idag är inte lätt att ta ut, hela laget gör en jävla insatts, tredjelinan gör ett kanonjobb när de är inne, men måste jag framhålla de som drack bäst så blir det.......#5 #9 #12 #19 och #74

Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0