Malmhaug och Raggarbandy

Premiären avklarad och nu var det dax för Malmhaug att få känna på Fbc`s cyanblåa stål!!

För att försäkra mig om att #25 får i sig tillräckligt med vätska inhandlades även en Loka till henne. Väl anländ till bussens upphämtningplats visar det sig att, där fans faan ingen buss!

 

På telefonen, VA I HELVETE POLACKJÄVEL...VART ÄR BUSSEN??
Den kommer, lugn! I helvete heller, bussen ska stå här i givackt när jag kommer!!Den kom dock till slut, det var visst dåligt batteri på den lille rackaren!
I kalmar fick vi vårat nya fina cyanblå matchställ, av erfarenhet vet jag att det där med kläder är inte bara nått man spelar i, man ska ju se snygg ut också...hugeda mig sicket bekymmer! Så shortsen delades ut i bussen, de provades, godkänndes, innerbyxorna klipptes ut på vissa, de märktes med nr och allt är frid och fröjd. Benhinnor har tejpats och hälsenor är insmorta så nu är det bara att göra jobbet, krossa Malmhaug och inkassera 3 nya friska sköna poäng!!
#2 hade även lovat mig en överaskning till dagens match, blev lite orolig att jag skulle få ett par guldtanga efter uttalandet i Innebandybladet, men gud ske lov och vilja var det en dosa matchsnus som kom i min ägo, den tackar jag allra ödmjukast för!

 

Jaha, då var vi i Kulladals sporthall, ett golv som är fruktansvärt dåligt, men gott om frukt i omklädningsrummet, det tackar vi för. Uppvärmningskläder och matchställ delas ut och vi är på gång!

Matchen igång, inser väl ganska direkt att detta kommer inte bli den mest skönspelade matchen i världshistorien, Malmhaug spelar nog den fulaste och spelförstörande innebandyn som någonsin spelats i div 1 södra!!

 

varför, jo, för dessa reservdanskar kan helt enkelt inte spela innebandy, att man sedan har en ledare som skriker BRA när våra spelare flyger kors och tvärs är inget mindre än skandal och pinsamt!!
Domarna gjorde nog så gott de kunde, och det säger nog mer om deras kunskap än om deras kompetens, de blåste ordagrant för allt och ingenting, där var det blanda och ge på toppnivå!
Men, men, nu åker vi där ifrån med tre goa pinnar och en del blåslagna kroppsdelar. Det finns nog lag som kommer tappa poäng här i Kulladals sporthall, men de kommer förmodligen göra det mot ett sämre lag, ett Malmhaug som inte spelar innebandy utan fölitar sig på att domarna är lika dåliga som de och blundar för denna raggarbandy!!


Vi vann dock med 7-3 och är som sig bör glada för det!
Matchens lirare gick mycket välförtjänt till #74, i övrigat var #19 #12 #9 väldigt duktiga på att klunka vatten!!

Men vad vet väl jag, jag fyller ju bara vatten!!


Ted!


Kommentarer
Postat av: Jonas Gardsiö

Jösses! Detta inlägg tangerar, (inte tanga), de nivåer i språkbehandling som vanligtvis bara Bruno K Öijer kan uppvisa! :-) Keep up the good work!

2014-09-27 @ 22:18:57
URL: http://www.gardsio-idre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0