Seriepremmiär

Så där ja!!
Då var premiären avklarad då!! Gick ju som tåget kan man säga. Resan började ju jäkligt bra när jag insåg att jag i år är den ende ledaren som åker från Öland...hua! Nu måste jag ju börja tänka också!! Ni som känner mig vet ju hur bra det brukar gå!
Efter ett telefonsamtal med huvudtränaren (H.T) känner jag mig lite lugnare, "ni ska va 5 st från Öland....ok!

Börjar dock småflina lite då jag kliver in i bussen och upptäcker att vi är 7 st!! Tur att man kan ringa H.T och få lite uppbackning!!

Maten inmundigades 30 minuter innan vi var framme i Ängelholm, detta pga en kraftig fel beräkning av restiden från bussbolag sida. Tur beräkningen var åt rätt håll i alla fall!!

Våran nye lagledare (L.L) tog på eget initiativ hand om bussleken och gjorde detta med bravur!!
Det var frågesport, och han gjorde fullkomligt rätt i att inte låta ledar trojkan deltaga, vi hade förmodligen fullkomligt krossat allt motstånd!!
Tävlingen vanns för övrigt av #12 som själv inte kunde förstå hur det gick till?!?

Matchen då, ja, va säger man...vi vann!!

Fast det var lite nervöst de 5 första minuterna, tror inte vi rörde bollen förutom en gång vid tekningen! Men sen hände det grejer, Engelholm gjorde 1-0, vi kvitterade, tog ledningen och släppte den aldrig! Vinst 5-3!!

Fast det märks att vi är i början på serien, för egen del menar jag då. Kunde på villkors vis inte titta på hela matchen, stod jag inte i hörnet och räknade klubbor, satt jag med huvudet i sjukvårdsväskan och organiserade om den. Det mest uppenbara "att inte titta på matchen sysselsättningen" var nog att sätta sig och skrynkla ut oanvända skrynkliga servetter för att sen vika ihop dem igen! Men det funkade!!
Producerade nästan inget adrenalin alls!! Gutt, för vi vill inte ha en förbannad materielare vid sargkanten!!

Bästa vattendrickare denna dag tycker jag var...#6 #14 #74 och 79!!

Men va vet jag, jag fyller bara vatten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0